Preguntes freqüents

Què és la privacitat en línia?

La privacitat en línia es refereix a la capacitat de les persones per mantenir la seva informació personal en línia i controlar qui té accés a aquesta informació.

Quines són les principals amenaces per a la privacitat en línia?

Les amenaces més comunes per a la privacitat en línia inclouen el robatori d’identitat, el seguiment en línia, l’ús no autoritzat d’informació personal i la recopilació de dades per part de tercers.

Quins són els passos que podem fer per protegir la nostra privacitat en línia?

Algunes mesures que podem prendre per protegir la nostra privacitat en línia inclouen utilitzar contrasenyes fortes, habilitar la verificació en dos passos, evitar compartir informació personal en línia, utilitzar una xarxa privada virtual (VPN) i mantenir actualitzats els programes d’antivirus i de seguretat.

Què és una política de privacitat?

Una política de privacitat és una declaració escrita per una empresa o organització que explica com recopila, utilitza i protegeix la informació personal dels seus clients o usuaris en línia.

Què són les cookies i com afecten la privacitat en línia?

Les cookies són petits fitxers que les pàgines web guarden en el dispositiu de l’usuari per recopilar informació sobre els seus hàbits en línia. Això pot afectar la privacitat de l’usuari si la informació recopilada s’utilitza per fins no desitjats o si es comparteix amb tercers.

Què són les xarxes socials i com afecten la privacitat en línia?

Les xarxes socials són plataformes en línia on els usuaris poden connectar-se amb altres persones, compartir informació i publicar contingut. Això pot afectar la privacitat de l’usuari si la informació personal és compartida de manera inadequada o si es recopila per a fins no desitjats.

Què és el phishing i com pot afectar la privacitat en línia?

El phishing és un tipus d’atac de seguretat que involucra correus electrònics o llocs web falsos que intenten enganyar als usuaris per revelar informació personal o financera. Això pot afectar la privacitat de l’usuari si es revela informació personal o financera confidencial.

Què són les dades biomètriques i com afecten la privacitat en línia?

Les dades biomètriques són dades que es recopilen sobre les característiques físiques úniques d’una persona, com ara les empremtes digitals o el reconeixement facial. Això pot afectar la privacitat de l’usuari si la informació recopilada es comparteix o s’utilitza per a fins no desitjats.

Què és el Reglament General de Protecció de Dades (RGPD) i com afecta la privacitat en línia?

El RGPD és una llei de la Unió Europea que va entrar en vigor el 2018 i té com a objectiu protegir la privacitat de les persones en línia. El RGPD exigeix que les empreses i organitzacions obtenen el consentiment explícit dels usuaris per a la recopilació i ús de les seves dades personals, així com també exigeix que les empreses informin als usuaris sobre quines dades recopilen i com les utilitzen.

Com puc saber si la meva privacitat està sent violada en línia?

Algunes senyals que la privacitat en línia pot estar sent violada inclouen l’aparició de publicitat no desitjada, l’aparició de correus electrònics de phishing o altres comunicacions fraudulentes, l’accés no autoritzat a comptes o informació personal, i la percepció de que la informació personal ha estat compartida sense consentiment. És important estar vigilant i informar immediatament a qualsevol sospita de violació de privacitat en línia.

Aquest lloc web utilitza cookies perquè vostè tingui la millor experiència d'usuari. Si continua navegant està donant el seu consentiment per a l'acceptació de les esmentades cookies i l'acceptació de la nostra política de cookies, punxi l'enllaç per a més informació.més informació de cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies